Kennis delen en mensen verbinden.

Nieuws. Blogs. Evenementen. Projecten. Ontwikkelingen.

Direct naar...

Big Data in het veiligheidsdomein

Door Redactie | 31 mei 2016

Hoe zorgt Justitie voor meer arrestaties maar ook lagere misdaadcijfers? Recent onderzoek toont aan dat het merendeel van de grotere bedrijven data-analyse toepast. Ook publieke veiligheidsorganisaties zien volop kansen met Big Data technieken. Bij Justitite is het mogelijk om met algoritmes te bepalen welke straten extra aandacht verdienen. Het effect is meer arrestaties maar ook lagere…

Ontwikkelingen rondom Big Data: kansen verzilveren

Door Edwin van den Heijkant | 29 mei 2016

Gegrepen door een nieuwsbericht over intensiever datagebruik door Starbucks word ik opnieuw bevestigd in mijn overtuiging. De oprukkende digitalisering maakt data het nieuwe goud voor alles wat we willen bereiken. De mogelijkheden zijn eindeloos. Nu alleen nog de kansen verzilveren. Hype Begin 2014 pakt i-to-i de koe bij de horens en stort zich samen met…

Identiteitscrisis

Door Lex Borger | 19 mei 2016

De afgelopen week heb ik toevallig een aantal gesprekken gehad over single sign-on. Of misschien ook geen toeval. Single sign-on is ‘hot’ en kan van vele kanten benaderd worden. In eerste instantie denk je: “Makkie. Dat is één keer inloggen en vervolgens overal bij kunnen.” Maar dat is wat kort door de bocht. Het roept…

Consultant bij I-to-I, een leuke job!

Door Jeroen Simons | 12 mei 2016

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe collega’s. Als ik iemand hiervoor pols krijg ik natuurlijk altijd de volgende vraag: Wat voor werk doet ‘iemand van i-to-i’? Een gemakkelijke vraag Het antwoord is moeilijker dan de vraag. Ik probeer: “Ik doe heel veel verschillende dingen. Momenteel maak ik werkafspraken met een 13-tal leveranciers die diensten…

Badlock, dit is bizar…

Door Roel Gloudemans | 4 april 2016

12 april 2016, de publicatie van Badlock, donkere wolken pakken zich samen boven het IT landschap. Volgens de site www.badlock.org kan er iets bekend worden gemaakt over deze kwetsbaarheid en dat  kan voor de IT-infrastructuur zorgen voor hel en verdoemenis. We kunnen er maar beter klaar voor zijn, of anders….   Het lastige is dat…

ITIL is dood

Door Roel Gloudemans | 4 maart 2016

Wat hebben we gedaan in de afgelopen decennia? We hebben zo hard gewerkt om de IT op orde te krijgen, de processen netjes ingevoerd en veel aandacht besteed aan de relatie met onze klanten; ‘de Business’. En wat kregen we als beloning? Een schop na! In de vorm van de mededeling dat er nu eindelijk…

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten