I-to-I: een blik in de keuken werpen

edwin2

11 december jl. was er een traditioneel samenzijn met alle i-to-i medewerkers om in het kader van de nabeschouwing van 2013 en de voorbeschouwing van 2014 en verder eens stevig met elkaar van gedachten te wisselen.

Dat doen we overigens ieder jaar in verschillende formats om zo alle ideeën en goede initiatieven te ordenen tot een strategieplan. Zo hebben we een jaar of 4 geleden het huidige tij proberen te voorspellen middels scenarioplannen met als resultaat dat we nog altijd bestaan in betrekkelijk goede gezondheid. Daar mogen we best trots op zijn gezien de wonden die de financiële en economische crisis heeft geslagen in het bedrijfsleven en de maatschappij.

Ook zijn we eens in een creatieve setting gemeenschappelijk op zoek gegaan naar onze ware identiteit. Dat heeft geresulteerd in een set aan waarden en normen waarmee we ons naar binnen en buiten toe weten te profileren. De uitkomst was niet verrassend maar heeft ons wel geholpen het ware verhaal achter i-to-i te kunnen vertellen en te kunnen presenteren via de bekende online kanalen.

De afgelopen crisisjaren hebben ons geleerd dat het belangrijk is  - naast het in huis hebben van goede mensen en een set aan aanvullende competenties en skills– een duidelijk verhaal te kunnen vertellen over de dienstportfolio, ofwel waar is i-to-i nu eigenlijk van?

Jarenlang was het niet noodzakelijk dat op papier te krijgen. i-to-i’ers verkochten zichzelf via het eigen relatienetwerk of dat van een collega. Dat mechanisme werkt nog steeds maar is onvoldoende om op langere termijn in een goede gezondheid te blijven ondernemen. Inkooporganisaties worden steeds krachtiger binnen grote bedrijven en houden zich steeds meer vast aan een zogenaamde ‘preferred supplier list’. De opkomst van brokers zorgt voor druk op marktconforme tarieven. Hoogste tijd voor profilering en focus om te laten zien wat i-to-i als consultancy bedrijf kan betekenen bij het helpen oplossen van allerlei ICT vraagstukken bij complexe organisaties.

 

Aan het einde van de avond op 11 december was er door iedereen veel verteld en veel gedeeld in een hoge mate van intensiteit en beleving, kortom i-to-i zit in ieder medewerkers DNA verankerd! Alle ideeën en initiatieven zijn inmiddels geordend en gerelateerd, en vormen voldoende input voor het strategieplan 2014 en verder. De rode draad binnen i-to-i is gevonden en onderkend: een business consultancyclub dat zich onderscheidt door organisaties te adviseren in het bedrijven van Business Risk & Security Management. Ofwel wat is er nodig aan maatregelen, processen, rollen en structuur om de kansen en bedreigingen die het huidige data-intensieve tijdperk met zich meebrengt optimaal te managen? Een zeer complexe vraag met meerdere antwoorden mogelijk in de dimensies Mens, Proces en Techniek. Voor i-to-i een prachtige uitdaging om zich daarin te profileren op de markt. Voor onze klanten een prachtige kans om zich te laten ondersteunen door enthousiaste en bekwame professionals.

Deel dit bericht via:Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestPrint this page

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten